Början av 2000-talet

-what the afterworld will be saying about these days

Jag äger en enhet

Posted by Pia på tisdag 24 juni 2008

År 2055 tänker sig Laurel att hon kommer att se tillbaka och säga: Tänk att för 50 år sedan, år 2005, hade man så många olika prylar. Hon menar att hon som gammal kommer att ha en enda manick som är telefon, dator, kamera och musikspelare. Kanske prylen kan vara plånbok och nycklar också, och så har man bara en sak att hålla reda på. Och en sak som man bara inte får tappa bort. Jag tänkte på Laurels svar när jag köpte en ny telefon igår. Den har en ganska bra kamera och musikspelare med minneskort. Men min poäng var inte att skryta utan att berätta att instruktionsboken som kom med konsekvent kallar den för en ”enhet”, inte för telefon. Det kan alltså hända att Laurel mycket tidigare kan gå ut genom dörren med bara en pryl.

Inom kort ska jag ut på äventyr och förhoppningsvis bjuda på en massa spännande blogginlägg. Tills dess rekommenderar jag Anna Wester som vill få stopp på långa djurtransporter och Badlands Hyena som har förutspått bloggregistrerande inom EU.

Kommentera

 
