Början av 2000-talet

-what the afterworld will be saying about these days

Miljarder döda?

Posted by Pia på söndag 4 november 2007

”Tänk att för 50 år sedan, år 2005, fanns det dubbelt så många människor som idag”. Så tror Joni att vi (eller de som finns kvar av oss) kommer att säga år 2055. Joni ger inga vidare förklaringar till varför han tror att vi kommer att vara bara tre miljarder människor på jorden om femtio år. Kanske dendär fågelinfluensan slår till på allvar nästa gång? Kan tro att torka och hungersnöd spelar in. Kanske det blir en kombination av tropiska stormar och andra naturkatastrofer som skördar offer? USA-bomber som råkar falla på iranska kärnkraftverk mitt under Operation Iranian Freedom höjer kanske siffrorna lite. Varifrån försvinner miljarderna människor?

Nej, nu ska jag inte vara så morbid på en söndag, utan hoppas att Joni får fel i sin förutsägelse. Jag kan i stället rekommendera ett upplyftande besök till sidan med alla, drygt 200 olika slut på frasen ”Tänk att för 50 år sedan, år 2005 så…”. Det finns några nya pärlor där. Nya svar tar jag gärna emot! Visionera fritt! Om allt låter konstigt, läs mera under Idén och jag.

Kommentera

 
