Början av 2000-talet

-what the afterworld will be saying about these days

Måste ha morgon-TV

Posted by Pia på torsdag 14 juni 2007

Ett av mina favoritsvar på frågan om hur vi kommer att prata om början av 2000-talet år 2055 är Ninas: Tänk att år 2005, tittade man på TV och tyckte att det var bra. Jag tror stenhårt på den förutsägelsen. Jag vet, det är liksom bara gamla tanter som gnäller att det kommer ingenting bra på TV, men herregud, det är ju sant.

Dessutom är jag alldeles speciellt arg på YLE:s morgonshow Aamu-TV. De har högst en intressant gäst under hela morgonen, och resten är gamla klipp. Men det allra mest störande är deras benägenhet att när de har en icke-finskatalande gäst simultantolka frågor och svar till finska. Så om de har tio minuter på sig att intervjua en gästprofessor från Oxford med massor intressant att säga på engelska, så går fem åt till att översätta allt till finska. Kan dom inte göra ett sammandrag senare? Tjat, tjat, tjat. Tacka vet jag favoriten Gomorron Sverige.

Kommentera

 
