Början av 2000-talet

-what the afterworld will be saying about these days

Wireless på utevessa?

Posted by Pia på onsdag 6 juni 2007

Tänk att för 50 år sedan, år 2005, hade alla inte internet hemma, tror Minna-Maria att vi kommer att konstatera när det är år 2055. Andra har också berört samma tema, typ tänk att man då måste gå till ett internetcafé för att kommunicera. I själva verket är kommunicerandet något som många har tänkt på. Utvecklingen behöver ju inte alls vara så lineär, men så upplevs den nog just nu.

Jag har varit ytterskärs i några dagar och inte haft tillgång till internet. Bra så, det finns annat att upptäcka. Men för den som bor där ute längre tider i sträck skulle det kanske kunna smaka med en bit bredband. Och jag var minsann inte den enda som hade tänkt på den idén. Jag hittade snart en allmän förfrågan till skärgårdsborna. Man skulle höra av sig ifall man var intresserad. The catch var att månadsavgiften, 34 €, saltades med en öppningsavgift på 500 €. Femhundra!

Så jag fann mej skrivande en lång lista över allt som skulle hända när jag kom till det civiliserade Nätet igen, mail, bankärenden, bloggidéer, ta-reda-på-om-det-och-det, med papper och penna i kalendern. Det tror jag på något sätt att man inte gör år 2055. Men man vet ju aldrig.

Kommentera

 
